Çalışma Saatleri : Pazartesi-Pazar 09:00-18:00

Ağız ve Diş Sağlığı

Kedi ve köpeklerde ağız ve diş sağlığı sorunları, diğer problemlere göre daha az önem verilen veya gözden kaçan sorunlardan birisidir.

Bu problemleri şöyle şekilde sıralayabiliriz;

Diş taşı ya da Tartar. Dişlerin üst kısmı ile, yani dişler ile diş etleri arasına mineral ve besin artıklarının birikmesiyle veya metabolizmaile bağlantılı hastalıklar neticesi ortaya çıkan rahatsızlıktır. Dişin yüzeyi sarı kahve tonlarında anormal bir renge dönüşür.

Tartar, kedi ve köpeklerde diş ve diş eti hastalıklarını tetikleyen en önemli etkendir. Kliniğimizde kavitron aleti ile ağrısız nir şekilde diş taşı temizliği yapılmaktadır.

Diş etindeki yangı Gingivitis Diş etlerinin şişmesi ve kızarması ile kendini ortaya koyan bir hastalıktır. Başlıca nedenleri ise sistemik hastalıklar, ağızda bulunan yabancı cisimler, dişlerin kırılması, çürükler ve diş taşları olup, ağızda kötü bir kokuya neden olur.

Diş kökü İltihabı Periodontitis diş taşlarının oluşması ile gingivit dediğimiz diş eti yangısı medya gelir ve bu tablonun da ilerlemesi sonucunda diş etinin geri çekilmesi ile diş kökü iltihabı ortaya çıkar. Diş kökü iltihabı kedi ve köpeklerde çiğneme ve beslenmesinde zorluklar, dişlerde ağrı, diş kökünde fistül, ağızda koku gibi problemlere ve diş kayıplarına neden olabilmektedir.

Yavru kedi ve köpeklerde diş değişimleri döneminde ortaya çıkan bozukluklar. Yavru kedi ve köpeklerde 3. ve 7. aylar arasında süt dişleri dökülüp, yerini kalıcı dişler alır. Diş değişim sırasında bazen kalıcı dişler çıkarken süt dişleri dökülmez yerinde kalır ve çıkan kalıcı dişlerin sağlıksız çıkmasına sebep olur. Bu tip bozuklular yaşayan kedi ve köpekler için veteriner kliniğimizde hemen kontrolleri sağlanarak, gereken müdahale yerine getirilmektedir.