Bir kedi veya köpek sahiplenmişseniz sadece yakın bir dost kazanmakla kalmazsınız; aynı zamanda bu dostunuzun tüm ihtiyaçlarının sorumluluğunu üzerinize almış olursunuz. Kedi ve köpeklerde görülen pek çok rahatsızlığın altında dengesiz ve sağlıksız beslenme ile ilgili sorunlar yatıyor. O yüzden, sevimli dostlarınızın beslenme alışkanlıklarını yakından takip etmeli, onlar için en doğru mamaları seçmeli ve bu konuda kaliteden ödün vermemelisiniz.

-Yavru hayvanların beslenmesi

Yavru hayvanlar, özellikle ilk aylarda yetişkinlere göre daha özel bir bakıma ihtiyaç duyar. Çünkü yavru kedi ve köpekler bu aylarda her besini kolaylıkla sindiremez. Anneleri olmayan veya anne sütü almamış yavrularda bu süreç çok daha kritiktir. Gelişi güzel alacakları besin maddeleri onlara zarar verebilir. Bu nedenle, ilk aylarda kendilerine uygun besinlerle doğru bir şekilde beslenmeleri gerekir. Mamalar yavruların ilk beslenme aşamasında onlara gerekli mineralleri almaları açısından yaralı olabilir.

-Eklem sağlığında beslenmenin önemi

Kedi ve köpeklerde hareket eksikliği sayısız sağlık sorununa yol açabilir. Yani evcil hayvanlarınız ne kadar aktif olurlarsa, o kadar sağlıklı yaşam sürerler. Doğru besin maddeleri içeren mamalar ile besleyerek evcil dostlarınızın hareketli ve aktif olmalarını, dolayısıyla onların eklem sağlığını korumayı sağlayabilirsiniz. Kemik oluşumunu sürdürmek için; kalsiyum, fosfor, magnezyum ve D vitamininin doğru miktarlarda alınması gereklidir. Beslenmede özellikle doğru miktarlarda kalsiyum ve fosfor oranı sağlanması kemik sağlığı açısından önemlidir.

-Sağlıklı tüyler için doğru beslenme şart!

Evcil hayvanlarda tüy sağlığını korumanın en etkili yollarından biri beslenmedir. Tüylerin yapı taşı genellikle proteindir ve yeterli protein takviyesi kedi veya köpeğinizin daha iyi beslenmesi, tüylerinin daha sağlıklı olmasını sağlayacaktır. Kediniz veya köpeğiniz, tüyleri ya da derisinden kaynaklanan sorunlara ilişkin belirtiler gösteriyorsa, bu durumun sorumlusu yanlış beslenme olabilir.

-Mama tercihi neden önemli?

Kedi ve köpeklerin beslenmesinde kaliteli bir mama seçmek onların sadece fiziki gelişimine katkı sağlamakla kalmaz, aynı zamanda sosyal açıdan algılama yeteneklerinin artmalarına da olanak sağlar. Dünyaya getirecekleri yavruları da daha sağlıklı şekilde dünyaya gelir. Bit, pire gibi istenmeyen durumlardan da korunmuş olurlar. Bunun için onlar için yatırım yaparak sağlıklı gelişimlerine katkıda bulunmalısınız.

Köpek ve kedi olan evde temizlik yaparken mama ve su kaplarını ihmal etmeyin. Mama ve su kaplarını sıcak sabunlu suyla yıkayın. Evcil hayvanınızın beslenme alanını mutfağın arka köşesine koyun. Eğer bu noktada koku gelişirse buraya iki fincan su, bir yemek kaşığı beyaz sirke ve bir çay kaşığı kabartma tozu çözeltisinden oluşan bir karışımı püskürtün.

Kedi ev temizliği konusunun en önemli noktalarından biri, kedi kumu temizliğidir. Burada bilinmesi gereken püf noktası, kedinize seçenek sunmaktır. Mesela bir kediniz varsa iki tane kedi kumu kutunuz olsun, aynı şekilde iki kedi için de üç adet kedi kumu kutusu. Her iki kutuyu da banyo gibi evin tenha bir bölgesine yerleştirin ve karbon hava temizleyici kullanarak bu bölgede koku kalmasının önüne geçin. Kedi kumunu her gün değiştirin. Kokusuz kum kullanın. Kutuyu haftalık olarak ılık suya batırılmış sünger ve kokusuz deterjan ile temizleyin. Tamamen kurutun ve kutunun dibine kabartma tozu serpin. Kutunun hemen önüne bir paspas koyarsanız, kedinizin ayağında herhangi bir kum kalıntısı kalmadan banyodan çıkabilmesini sağlarsınız.

Evinde evcil hayvan besleyenler için pratik temizlik önerileri arasında en önemli olanlarından biri de onun yatağını sık sık yıkamak gerektiğidir. Çünkü evcil hayvanınızın kokusu kısa süre içinde yatağına siner. Yıkamayı sıcak su ve kokusuz çamaşır deterjanı ile yapın. Kokulu ve yoğun kimyasal içerikli deterjan çeşitleri evcil hayvanınıza alerji yapabilir. Bu nedenle yıkama işlemini elinizden geldiğince doğal malzemelerle yapın.

× Size nasıl yardımcı olabiliriz?