Çalışma Saatleri : Pazartesi-Pazar 09:00-18:00

Kedi Ve Köpeklerde Tırnak Bakımı

Minik dostlarımızın parmak uçlarında yer alan ve işlev bakımından bizden daha çok önem taşıyan tırnakların korunması ve düzenli olarak bakımlarının yapılması gerekmektedir.Tırnaklar iki tabakadan oluşmaktadır.Üst tabaka olan cansız ve canlı olan alt  tabakadır.Üst tabaka keratin yapıda ve köpeklerde daha kalındır.Alt tabaka ise damar ve sinirlerin yer aldığı canlı dokudan oluşur.

Tırnak dokusunda bazı yapısal hasarlar görülebilir.Bu durum çoğu zaman yetersiz beslenme,kötü çevre koşulları ve A vitamini yetersizliklerine bağlı olarak görülebilmektedir.

Köpeklerde tırnak bakımı biraz daha düzenli takip edilmelidir. Tırnaklar direkt yer ile temas etmediğinden aşınma ve doğal olarak törpülenmeye pek müsait değildir. Bu nedenle tırnak kıvrılmalarına ve sonuçta kırılmalarına köpeklerde daha sık rastlanılmaktadır

Minik dostlarımızn tırnak kesimi oldukça zor bir işlemdir ve genellikle izin vermezler bu nedenle kediler henüz yavru iken tırnak kesimine alıştırılmalıdır. Tırnak kesme işlemi normal tırnak makası ile yapılmamalıdır, kedi ve köpekler için özel üretilen makaslar kullanılmalıdır. Kediler tırnaklarını parmaklarının içine çekerler sadece gerektiğinde dışarı çıkartırlar. Tırnak kesme işlemini yapabilmeniz için patisine sert ve uzunca bastırın,  kedilerin tırnaklarında canlı doku olan kısımlar vardır. Beyaz tırnaklı kedilerde bu alanlar belli olur ancak siyah tırnaklı kedilerde bu alanları ayırt etmek zordur. Canlı dokuya gelmemek şartı ile tırnakların canlı dokunun alt kısmında kalan tarafı kesilir